29. októbra 2012 sa na Úrade Bratislavského samosprávneho kraja konal seminár venovaný modelovaniu úspešnej destinácie cestovného ruchu. Jesennú sériu odborných seminárov o destinačnom manažmente v jednotlivých samosprávnych krajoch organizuje Slovenská agentúra pre cestovný ruch v spolupráci s BSK.
„Iba kultivovaná a kultúrna krajina umožní návštevníkom silné zážitky. Všadeprítomné billboardy a chaotický urbanizmus nás oberajú o hostí a príjmy z cestovného ruchu. Je pred nami ešte veľa práce v kultivácii našej krajiny. A tu sa stretáva verejný a súkromný sektor. Štát a samospráva sa starajú o krajinu, súkromníci o biznis. Ak to funguje, výsledkom je rast životnej úrovne. Cestovný ruch je biznis ako každý iný a jeho význam obrovsky narastá. Do národného dôchodku prináša množstvo peňazí a jeho rozvoj znamená nárast pracovných miest,“ povedal podpredseda BSK a predseda Krajskej organizácie cestovného ruchu Ivo Nesrovnal, ktorý seminár otvoril.
Na Úrade BSK prebiehal druhý zo série seminárov o destinačnom manažmente. Semináre reagujú na nový zákon 91/2010 o podpore cestovného ruchu, ktorý spustil vznik oblastných a krajských organizácií cestovného ruchu. Hlavným prednášajúcim bol Peter Dorčák a nosnou témou bola „Cesta k úspešnej destinácii cestovného ruchu“ – teda ako z Bratislavského kraja urobiť miesto zaujímavé pre turistov.